Artiklar | Bicycling.se

Så blir du av med knäknaket

Träningslära

Träningsprogram inför Vätternrundan

Träning: Nu är det mindre än två månader kvar till rundan runt sjön vilket gör att du som satsar på Vätternrundan bör bli alltmer specifik i din träning. [Läs mer]



Hur noga måste jag följa mitt träningsprogram egentligen?

Träning: Många följer personligt anpassade träningsprogram, där varje pass har ett exakt upplägg, för att nå ett särskilt mål inom en viss tid. Dessa scheman är uppbyggda för att du ska utvecklas över tid, med ökad intensitet och finputsning innan det är dags för loppet du har tänkt köra. [Läs mer]



Säg inte upp gymkortet riktigt än - Styrkeprogram för cyklister del 5

Träning: Ljuset och värmen är äntligen på ingång. Kan vi kasta gymkortet nu? Nja, säger träningsexperten Fredrik Ericsson. Här är sista delen i vårt styrkeprogram för cyklister. [Läs mer]



Pang i pedalen - Styrkeprogram för cyklister del 4

Träning: Har du följt vårt program från början har du lyft skrot sedan i höstas och tränat med tunga vikter sedan runt årsskiftet. Det tar dock ungefär 10 veckor att få full effekt av den maximala styrketräningen, så det är även fortsättningsvis tunga vikter och få repetitioner som gäller. [Läs mer]



Styrkeprogram för cyklister del 3

Träning: I förra delen av styrkeprogrammet gick vi över till att träna styrka med tunga vikter, efter att först ha genomfört en förberedande period. Här i tredje delen blir det inga stora förändringar – nu ska du bara finjustera det du redan har påbörjat. [Läs mer]



Bli stark utan att bli stor - träna maxstyrka

Träning: Alla cyklister har nytta av styrketräning. Har du aldrig styrketränat kan vi nästan lova att du inte är så bra som cyklist som du skulle kunna vara. Och då är det hög tid att bygga upp sig. [Läs mer]



12 grymma styrkeövningar som alla cyklister behöver

Träning: Här börjar din nästa säsong! [Läs mer]



4 knep som motiverar dig att fortsätta cykelpendla - och få ut bra träning av det!

Träning: Här är några enkla tips när du känner att du saknar fysisk och mental draghjälp. [Läs mer]



Våga vila – 6 viktiga steg som gör dig starkare!

Träning: Vilar du tillräckligt? Det går att undvika utbrändhet, behålla formen och ha mycket roligare året om. Så här gör du! [Läs mer]



3 explosiva pass som ger dig mer krut i benen!

Träning: Våga testa en ny utmaning! På trainer eller ute - du väljer! [Läs mer]


Ladda fler

Få vårt nyhetsbrev