Ny marknadschef på Vätternrundan | Bicycling.se
Landsväg / Vätternrundan

Ny marknadschef på Vätternrundan

23 aug 2013

Efter en längre period av intervjuer har Vätternrundan presenterat sin nya marknadschef. Richard Herrey, för en generation känd som en av tre bröder med gyllene skor, kommer att förvalta Vätternrundans arv för framtiden.

I vass konkurrens med över hundra sökanden har Richard Herrey fått förtroendet av Academic Work och Vätternrundan att axla manteln som marknadschef. 

– Vi är väldigt nöjda över att kunna presentera Richard som vår nye marknadschef, säger Vätternrundans VD, Eva-Lena Frick.

Att de valde Herrey attributerar de till hans bakgrund som matchade de uppställda kriterierna parat med att han har arbetat med stora evenmang tidigare.  Richard Herrrey:

– – Jag är oerhört glad över möjligheten att få jobba med ett så klassiskt svenskt evenemang och varumärke. Jag har alltid brunnit för idrott och evenemang och att nu få chansen att arbeta med denna framgångsrika organisation är något jag verkligen ser fram emot, säger Richard.

Herrey har tidigare cyklat tre Vätternrundor och en halvvättern. Därtill har han över tvåhundra matcher i TV-laget i fotboll som fjäder i hatten. 

– Det är med ödmjukhet och en stark känsla av ansvar jag nu sätter på mig hjälmen, hoppar upp på cykeln, lägger i en högre växel och ska försöka bidra på allra bästa sätt till detta redan starka lag.

Inget sägs om huruvida Diggilo-Diggiley kommer köras vid starten vid varje upplaga framöver... Vi önskar Richard Herrey en god start på sin nya tjänst! 

Gilla artikeln





(visas ej)

För att vi skall slippa få in skräpkommentarer och spam av olika slag
från 'robotar' på Internet måste du skriva in en kontrollkod nedan
« skriv talet femtioett med siffror i fältet här



Följ oss

@bicyclingswe

Följ oss på Instagram!

Få vårt nyhetsbrev!