Tre bra och effektiva 40-minuterspass | Bicycling.se
Träning

Tre bra och effektiva 40-minuterspass

11 okt 2018

Har det kört ihop sig lite, men du vill verkligen ändå hinna med ett träningspass? Här får du tre snabba pass som gör jobbet på bara 40 minuter!

1. NÄR DU BARA VILL MALA PÅ
• 5 minuter uppvärmning på lätt växel och eventuellt lite lätt stretch innan den intensivare delen av passet.
• 30 minuter som körs progressivt. Börja alltså lätt och kör sedan hårdare och hårdare tills du de sista minuterna kramar ur det sista.
• 5 minuter lätt trampande för att varva ner kropp och själ.

2. NÄR DU VILL HA LITE AVBROTT I HÅRDKÖRNINGEN
• 5 minuter uppvärmning på lätt växel och eventuellt lite lätt stretch innan den intensivare delen av passet. 
• 6 x 3 minuter på tung växel. Om du vill variera dig lite kan du varva intervallerna i både sittande och stående. Vila 2 minuter mellan varje intervall.
• 5 minuter lätt trampande för att varva ner kropp och själ.

3. NÄR DU VILL TA I RIKTIGT MYCKET EN KORT STUND
• 5 minuter uppvärmning på lätt växel och eventuellt lite lätt stretch innan den intensivare delen av passet.
• 10 x 30 sekunder där du hellre satsar på hög kadens än högt motstånd. Vila 2:30 minuter mellan varje intervall.
• 5 minuter lätt trampande för att varva ner kropp och själ.

Gilla artikeln





(visas ej)

För att vi skall slippa få in skräpkommentarer och spam av olika slag
från 'robotar' på Internet måste du skriva in en kontrollkod nedan
« skriv talet sextiofyra med siffror i fältet här



Följ oss

@bicyclingswe

Följ oss på Instagram!

Få vårt nyhetsbrev!