Ingrid Kjellström | Bicycling.se

Ingrid Kjellström

Liten cyklist med stora drömmar. Tävlar med och är team-manager för Stockholm CK:s damlag. - @stockholmcykelklubb
Tävlar i cyclocross för Sveriges gladaste CX-klubb CK Barriär - @ckbarriar
Finns också på Instagram under @ingridkjell

2014 - när jag cyklade i sex olika länder

12 jan 2015

Hej och gott nytt år! Jag har ett fantastiskt cykelår bakom mig! Även om det känns som om att jag inte riktigt cyklat så många mil som jag önskade mig har jag cyklat i sex länder! Schweiz, Frankrike, Spanien, Italien, Nederländerna och inte minst Sverige. Med en titt i backspegeln börjar jag inse att inte tillryggalagda meter, inte ens höjdmeter är vettigt att räkna. Vad som räknas är alla endorfinkickar och allt skratt som jag varit med om på cykeln.

På Gran Canaria i februari cyklade jag med tjejerna i CK08 och det var tufft, men byggde en gedigen grund för både ben och skalle för resten av året.

I mars började jag cykla MTB hemma i Schweiz och föll pladask för leran, både mentalt och fysiskt. Det öppnade en ny värld och några veckor senare tävlade jag i multisport (!), vilket är det hårdaste och häftigaste jag någonsin gjort.

I mars var jag i Nederländerna och fick smaka på motvinden från ett proffs urvuxna CX. Har aldrig varit så glad över att kunna ligga på rulle eller att käka våfflor efter 10 mil i motvind. Eller över att jag valde att åka till Schwiez och på det sättet fick cykelvänner spridda över hela världen!

Senare i mars drog jag längre söderut till Frankrike och Alp d´Huez. Det är mäktigt att cykla på asfalt som man vet har anor - typ proffsens svett och blod sen 100 år av Tour de France nästan ligger som ett os över vägbanan.

I april gjorde jag som många andra och drog till Mallis för att dricka kaffe på torget i Petra..! Skämt och sido - jag återförenades med mina favoritherrar i Team Bonk och insåg till sist charmen med att vallfärda till Mallorca över påsk.

I juli kom jag hem till Sverige från Schweiz och det var faktiskt bättre än anat. Gillade att jag fattade vad alla sa när vi var ute och cyklade, att jag inte hade problem att dra ihop en egen tjejklunga för träning och att Sverige är vackert helt enkelt.

I augusti körde jag Ironman Kalmar och persade, till min stora förvåning, med 26 minuter. Det är fest i Kalmar i augusti! Man kan vara med även om man inte är så bra på att simma eller kan hantera en tempohoj - jag är ett levande exempel på detta.

I oktober for jag till Italien, åter igen med Team Bonk. Vi körde rejäla stigningar både i strålande sol och i snö, blev matade av lokalbefolkningen och körde ikapp bland bergen.

Under hösten har jag trotsat rusk och slask och haft kul på min MTB, mestadels i Hellasgården.

Avslutade året i Frankrike och cyklade flera mil på en cykel som vanligtvis används till att åka och handla mat och skjutsa hundar med. Hade faktiskt lika roligt då som när jag annars vanligtvis sitter på min älskade kolfiberpärla! Med detta vill jag säga att man får det så kul som man gör det till och det bubblar i mej av önskan att fylla även 2015 med att upptäcka nya platser, nya människor och nya sätt att svettas på cyklandes.

Jag har några nyårslöften - men inga som innehåller "sluta", "aldrig" eller "hädanefter". Publicerar dem på bloggen snart! Jag önskar mig bara mer av allt jag redan har och som fyller mitt liv med glädje. Till exempel ni cyklister som gjort mej sällskap i bergen, i leran eller på Ironman banan i Kalmar till exempel. På tal om nyårslöften handlar mitt mest lästa inlägg om hur man Quickfixar formen till beachen - ni hittar det här!