Medias makt – felet är åtgärdat - Krister Isaksson | Bicycling.se

Krister Isaksson


Trafikplanerare, cykelexpert, storfiskare. Här skriver jag om cykel i stort och smått. Och givetvis lite annat!

Följ Krister på twitter: @KristerIsaksson

Etiketter

  1. > 2+1-väg
  2. > Arbetsgivare
  3. > Arkitektur
  4. > Barn
  5. > Belysning
  6. > Bicycling
  7. > Bilhinder
  8. > Botkyrka
  9. > Broar
  10. > cargobike
  11. > Cykelbloggare
  12. > Cykelbox
  13. > Cykelfrämjandet
  14. > Cykelglädje
  15. > Cykelhjälmslag
  16. > Cykelinfrastruktur
  17. > Cykelparkering
  18. > Cykelpendling
  19. > Cykelpolitik
  20. > Cykelresa
  21. > Cykelstad
  22. > Cykeltunnel
  23. > Cykelöverfart
  24. > Cykla höger vid rött
  25. > Cykla med barn
  26. > Cykla till jobbet
  27. > Cykla till skolan
  28. > Cyklande barn
  29. > Danmark
  30. > Davos
  31. > Debatt
  32. > Design
  33. > Desire lines
  34. > Drift & underhåll
  35. > Däck
  36. > Elcykel
  37. > Felanmälningssystem
  38. > Framkomlighet
  39. > Gatubantning
  40. > Groningen
  41. > Grus
  42. > Gå på cykelbanan
  43. > Gång- och cykelbana
  44. > Gästbloggare
  45. > Hinder på cykelbanan
  46. > Hinderbana
  47. > Hjälm
  48. > Hjälmlag
  49. > Holland
  50. > Humor
  51. > hållbart samhälle
  52. > Kläder
  53. > kollektivtrafik
  54. > Konfliktdesign
  55. > Konst
  56. > Köpenhamn
  57. > Lastcykel
  58. > Lådcyklar
  59. > Lånecyklar
  60. > Lövhalka
  61. > Media
  62. > Miljö
  63. > Motormännen
  64. > Nacka
  65. > Nationell cykelstrategi
  66. > Nederländerna
  67. > New York
  68. > Nollvisionen
  69. > Norra Djurgårdsstaden
  70. > Nya Slussen
  71. > Omklädningsrum
  72. > Packning
  73. > Polisen
  74. > Politik
  75. > Popup-cykelbana
  76. > Regional cykelplan
  77. > Regionala cykelstråk
  78. > Rullstolscykel
  79. > Ryggsäck
  80. > Rödljuscykling
  81. > Samhälls- och trafikplanering
  82. > Samhällsekonomin
  83. > Shimano
  84. > Självkörande fordon
  85. > Skärmar
  86. > Snabbcykelväg
  87. > Sollentuna
  88. > Solna
  89. > Sopsaltning
  90. > Sportcyklist
  91. > Stadsgata
  92. > Stella Fare
  93. > Stockholm
  94. > Stockholms Handelskammare
  95. > Stolpar i cykelbanan
  96. > Svensk Cykling
  97. > Svängfest
  98. > Torkrum
  99. > Trafiklagstiftning
  100. > Trafikmaktordning
  101. > Trafikplanering
  102. > Trafikrapportör
  103. > Trafikregler
  104. > Trafiksignaler
  105. > Trafiksäkerhet
  106. > Trafikverket
  107. > Täby
  108. > Tävling
  109. > USA
  110. > Vintercykling
  111. > Vinterpendling
  112. > Vinterväghållning
  113. > VTI
  114. > Vägarbeten
  115. > Väjningsplikt
  116. > Västerbron
  117. > Växtlighet
  118. > Åland
  119. > Önskelista
  120. > Örbyleden

Medias makt – felet är åtgärdat

16 sep 2015
av: Krister Isaksson

 

Så, undrens tid är inte förbi.

Det enda som krävdes var att Dagens Nyheter skrev om att farliga fel på cykelvägar inte åtgärdas. Och att jag bloggade och twittrade om det. Samt att Expressen hade min bild i tidningen.

För alla de där felanmälningarna som en massa cyklister gjorde innan under ett par års tid räckte ju inte till.

Men, den farliga sprickan i cykelvägen är nu lagad! Hurra!

Så här såg det ut innan:

Så Stockholm stad, jag har ett förslag. Varför inte anlita mig och ytterligare några väl lästa bloggare med ett stort nätverk, tusentals läsare, mediekontakter samt god förståelse om kommunal verksamhet?

Vi kan göra under för er och se till att ni snabbt åtgärdar farliga fel så att människor slipper komma till skada. Se oss som ett komplement till ert felanmälningssystem – vi griper in när ert system inte fungerar!

Jag sätter igång genast och tar nästa farliga fel på listan över de 49 som ännu inte åtgärdats. Här är nr 2, sprickor i asfalten på cykelvägen utmed Magelungsvägen.

Åtgärda tack!


(Foto: Karolina Åhlin)

 

 Relaterade inlägg:

 

 

Kategorier:
Cykelkultur 

Gilla artikeln





(visas ej)

För att vi skall slippa få in skräpkommentarer och spam av olika slag
från 'robotar' på Internet måste du skriva in en kontrollkod nedan
« skriv talet femtiosex med siffror i fältet här


Kommentarer


2015-09-17 13:30   Krister Isaksson

Hippie, helt rätt att kritisera mig för att jag inte svarat på dina mail. Så jag tar det denna väg.

Vad gäller att göra saker eller inte så väljer du din väg och jag väljer min väg. Och du har helt rätt, det räcker inte bara med att blogga. Därför gör jag massor med andra saker för att åstadkomma förändring/förbättring.

 

2015-09-17 11:14   Hippie Carlsson

Om det nu krävs ett flertal blogg artiklar, ett flertal bloggar, ett flertal år och ett flertal tidningarartiklar etc innan ETT ENDA fel blir åtgärdat så är det kanske något mer grundläggande som är fel och då kanske vi behöver göra mer än "bara" blogga eftersom det inte är speciellt effektivt mot cykelfarorna?

Har epostat dig flera gånger för samtal hur vi kan göra stockholm bättre på ett EFFEKTIVT sätt som inte tar 200 år men du har ännu inte svarat. Ska vi starta bloggar allihop och hoppas på att nyheterna skriver om oss eller kanske vi ska göra mer effektiva saker??

Ni blir säkert hela cykelsverige tokiga eftersom jag i frågar sätter isaksson men det är inte för att vara elak utan för pusha FLER att faktiskt göra NÅGOT åt det extremt dåliga situation vi har i stockholm! Det räcker inte med att sitta vid ett tangentbord och blogga. eller hur?

 

2015-09-17 08:58   Krister Isaksson

Felix, du har helt rätt. MEN journalisterna på tidningarna läser min blogg, inser det viktiga och nyhetsvärdet, sen hamnar sakerna i tidningen!

 

2015-09-17 08:06   felix reychman

Nej, nej, nej.
Du har helt missat det. de läser ju inte din blogg. De läser tidningen. När det står i tidningen, då vet de att det är något viktigt.

 

2015-09-16 20:18   Krister Isaksson

Gustaf, stort tack! Och vad det gäller din utbildningsbakgrund så tror jag snarare den kan vara ett värdefullt tillskott än ett hinder. I varje fall om jag fick bestämma och ha inflytande. På tok för "ingenjörsmässigt" i branschen. Det handlar ju om mänsklig rörelse, om grundläggande behov och beteenden. Branschen skulle må väldigt bra om den blandades upp mer.

 

2015-09-16 20:08   Gustaf

Du gör ett grymt bra arbete, jag skulle verkligen vilja arbeta med dessa frågor jag med men sociologi och trafikplanering har nog för lite med varandra att göra.

 


Följ oss

@bicyclingswe

Följ oss på Instagram!

Få vårt nyhetsbrev!