David Millar gillar tydligen inte kompaktvevar - Daniel Rytz | Bicycling.se

Daniel Rytz


Daniel Rytz är mannen som älskar att ha koll. På allt. Följ hans blogg och du kommer känna dig mer uppdaterad.

Följ Daniel på twitter: @danielrytz

Mest lästa


David Millar gillar tydligen inte kompaktvevar

25 maj 2011
av: Daniel Rytz

Under årets Giro har vi sett massor av sköna setups av hojar för att cyklisterna ska kunna ta sig över de svinbranta klättringarna som arrangörerna har letat upp. Det vanligaste är att man klämmer på kompaktvevar och en lite större kassett för att få en lättare utväxkling.

Fast skotten Millar är ju en riktig karl och då kan man inte köra kompaktvevar. Millar gillar sina normalstora klingor så då får man lösa det hela på något annat sätt:

Här har mekanikerna från SRAM klämt på en bakväxel och kassett från XX-gruppen för att få till samma lätta utväxling som man annars får med mindre klingor fram.

Det ser ju iofs också för jävligt ut...

Gilla artikeln





(visas ej)

För att vi skall slippa få in skräpkommentarer och spam av olika slag
från 'robotar' på Internet måste du skriva in en kontrollkod nedan
« skriv talet nittiotvå med siffror i fältet här


Kommentarer


2011-05-26 09:15   Anders Nyström

Men fy!
Med tanke på alla UCI regler kring både kläder och cyklar mm, borde det finnas en stilpolis också.
Det där var väl värre än ett kompakt vevparti :-(

 

2011-05-25 12:45   Borttagen

Påhittigt får man säga. Fast det ser inte riktigt lika för jävligt ut som icke-cirkulära kedjedrev. Det borde förbjudas! Fult är det. Men det är en annan historia ;)

 

2011-05-25 10:24   Andreas

Vill man ha en växel att vara konkurenskraftig i spurten på så är det ju det givna alternativet. Nackdelen är större steg mellan växlingarna men det förlorar man ingen etapp på.

 


Följ oss

@bicyclingswe

Följ oss på Instagram!

Få vårt nyhetsbrev!